تركى_آل_الشيخ, مصر, تركى ال الشيخ, الاهلي, اخبار الاهلي, الخطيب

تركى_آل_الشيخ, مصر

تركى آل الشيخ: كنت أتمنى المساهمة فى مشروع مدينة رياضية بمصر - اليوم السابع

#تركى_آل_الشيخ: كنت أتمنى المساهمة فى مشروع مدينة رياضية بـ #مصر

03/06/2020 11:05:00 ص

تركى_آل_الشيخ : كنت أتمنى المساهمة فى مشروع مدينة رياضية بـ مصر

نشر تركى آل الشيخ رئيس هيئة الترفيه بالمملكة العربية السعودية عبر صفحته على موقع التوصل الإجتماعي وصفه بأنه البوست الأخيرة حول أزمة النادي الاهلي الأخيرة

الأربعاء، 03 يونيو 2020 09:46 صتركى ال الشيخمشاركةاضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراءنشر تركى آل الشيخ، رئيس هيئة الترفيه بالمملكة العربية السعودية عبر صفحته على موقع التوصل الاجتماعى، ما وصفه بأنه البوست الأخيرة حول أزمة النادى الأهلى الأخيرة، وقال فيه: "البوست الأخير فى هذا الموضوع.. محبتى وأى عربى لا حدود لها لمصر.. مصر بلدى الثانى.. التى لها ولقائدها فخامة الرئيس عبدالفتاح السيسى معزه خاصة فى قلبى.. وكنت أتمنى أن أساهم فى بناء مشروع مدينة رياضية وتفتتح فى عهد هذا القائد الكبير.. الذى وقف فى وجه المخططات الشريرة على بلدنا مصر وعلى أمته بشجاعه وقوة ونظافة قلب وأيد.. ولكن حدث الذى حدث ... ومن هذا المنطلق قررت أنهو بعد حصر الأموال والهدايا العينة المقدمة واسترجاعها بالكامل أن أساهم بكامل المبلغ أن سمح لى من قبل الجهات ذات العلاقة فى مصر الحبيبه فى صندوق تحيا مصر لما لمصر ولقائدها الكبير من معزه وحب وتقدير.. عاشت المملكة ومولاى الملك وسيدى ولى العهد وعاشت مصر وقائدها الرئيس عبدالفتاح السيسى وكلنا أيد وحده فى المره قبل الحلوه".

مواطن قبطى يتبرع لتجديد أكبر مساجد الأقصر.. صور - اليوم السابع أحمد مرتضى: الزمالك سينهى الموسم الحالى بالمركز الثانى وأتمنى ضم محمد صلاح - اليوم السابع مجلس النواب الليبى يدعو القوات المسلحة المصرية للتدخل لحماية الأمن القومى.. ويؤكد ضرورة تضافر الجهود بين ليبيا ومصر لتحقيق الأمن والاستقرار .. المخاطر الناجمة عن الاحتلال التركي تهديد مباشر لجيراننا - اليوم السابع

تركي ال الشيخوكان مجلس إدارة النادي الأهلي قد أصدر بياناً بعد انتهاء اجتماعه الذي أقيم ظهر الثلاثاء على طريقة الفيديو كونفرنس جاء نصه كالتالي :"انطلاقًا من تقدير مجلس إدارة النادي الأهلي لأعضاء وجماهير النادي، وفي ظل التطورات الأخيرة على الساحة الرياضية، يجد المجلس لزامًا عليه أن يضع أمام الرأي العام عددًا من الحقائق قبل الإعلان عما استقر عليه من قرارات:

– التزم مجلس الإدارة بأعلى درجات ضبط النفس، وترفع كثيرًا عن الرد، وهو يتلقى الكثير من الاتهامات الباطلة والمتناثرة حول علاقة السيد تركي آل الشيخ، التي خرجت في كثير من الأحيان عن الإطار الصحيح، من جانب آل الشيخ ذاته سواءً بالتصريح المباشر تارة، أو بالتلميح تارات أخرى على نحو غير مسبوق، وجاء هذا الالتزام لقناعة المجلس الكاملة بدوره للإسهام في تعزيز العلاقات التاريخية مع المملكة العربية السعودية الشقيقة. وتقديرًا لمؤسسات الدولة المعنية التي دعمت وباركت هذا التعاون منذ بدايته، في إطار الاستثمار الرياضي والعلاقة المتميزة مع الأشقاء.

فضلاً عما يرتبط به النادي تاريخيًّا مع رموز المملكة وأمرائها من علاقات فخرية أصيلة، واحترامًا للسيد تركي آل الشيخ كرجل مسؤول في حكومة دولة لها مكانة خاصة في قلوبنا.– التجاوزات والاتهامات المتكررة من جانب آل الشيخ، التي قابلها المجلس بالصمت كثيرًا بحكم موقفه المسؤول، دفعت مجلس الإدارة لاتخاذ العديد من الإجراءات حفاظًا على قيمة النادي ومكانته، وكشفًا للاتهامات الباطلة.

– تقدم المجلس بمذكرة إلى السيد وزير الشباب والرياضة بتاريخ ٢٧ / ٥ /٢٠١٨ يطلب فيها إيفاد لجنة وزارية من التفتيش المالي والإداري إلى النادي، للوقوف على حقيقة ما ورد من دعم من السيد تركي آل الشيخ (تبرعات مالية – إعارات لاعبين -مباريات ودية – هدايا عينية) وأوجه الصرف. إلا أن الجهة الإدارية تمهلت كثيرًا قبل تشكيل اللجنة المطلوبة وحاولت تقريب وجهات النظر لأن آل الشيخ له حيثية في بلد عربي شقيق.. وأمام إصرار النادي الأهلي تشكلت اللجنة الوزارية في ١٨/٧/٢٠١٨، وقامت بأعمال التفتيش والمراجعة وانتهت إلى صحة وسلامة الموقف القانوني للنادي ومجلس إدارته.

– قبل أن تنتهي اللجنة الوزارية من أعمال التفتيش والمراجعة فوجئنا بتقديم السيد تركي آل الشيخ بلاغا جديدا للسيد النائب العام، موجهًا لمجلس الإدارة العديد من الاتهامات التي تنال من ذمته المالية. فضلاً عن تناوله هذه الادعاءات على حسابه الرسمي على فيسبوك. ولحق ببلاغ آل الشيخ العديد من البلاغات (تجاوزت الـ٦٠ بلاغًا) تقدم بجميعها رئيس نادي الزمالك متضامنًا معه ومرددًا ذات الاتهامات. وحيث باشرت نيابة الأموال العامة العليا التحقيق في كل البلاغات وأمرت بتشكيل لجنة خماسية رفيعة المستوى من خبراء وزارة العدل (الكسب غير المشروع) وبعد التأكد من سلامة جميع الإجراءات المالية والإدارية والمحاسبية الخاصة بالتبرعات. وأن جميع الهدايا المقدمة تم إيداعها بخزينة النادي بحسب الثابت في السجلات. إلى أن صدر مؤخرًا قرار معالي المستشار النائب العام بحفظ التحقيقات واستبعاد شبهة جرائم العدوان على المال العام أو الإضرار به.

– قدم مجلس الإدارة للسلطة القضائية المختصة كل الأدلة والمستندات الدامغة مدافعًا عن سمعة النادي والقائمين عليه، عندما قام البعض مدفوعًا بترديد نفس الأباطيل والاتهامات الكاذبة برفع دعاوىٍ قضائية في المحاكم بهدف تشويه صورة المجلس فيما يخص العلاقة مع السيد تركي آل الشيخ، فكان الإنصاف الكامل والحاسم بصدور حكم قضائي نهائي بات يقضي ببراءة مجلس الإدارة من ادعاء قبول التبرعات بالمخالفة للقانون، مؤكدا على سلامة جميع إجراءات المجلس في هذا الشأن.

أحمد مرتضى: الزمالك أرسل مذكرة إلى كاف بشأن نادى القرن والأهلى ليس طرفا - اليوم السابع سماع الشهود فى محاكمة ممدوح حمزة بتهمة التحريض على العنف.. اليوم - اليوم السابع الإمارات تعتمد تقنية 'دى. بى. آى' لتحديد المشتبه بإصابتهم بـ 'كورونا' - اليوم السابع

– لم يقدرالسيد تركي آل الشيخ أن مجلس الإدارة لا يمكنه بأية حال أن يمس ثوابت النادي أو يتنازل عن الآلية الشرعية لاتخاذ القرار، مما أدى إلى خلافات أعلن على أثرها آل الشيخ استقالته عبر مواقع التواصل الاجتماعي مرتين.. ورفض مجلس الإدارة مناقشة تلك الاستقالات رغم الضغوط الجماهيرية التي تعرض لها حينذاك مراعاة لحساسية المركز الوظيفي لآل الشيخ وتقديراً للشخصيات المسؤولة (نقدرها ونحترمها) التي تدخلت لتقريب وجهات النظر في حينها.

وفي ضوء ما سبق وبعد إجلاء كل الحقائق وكشف الزيف والرد على الاتهامات الباطلة لم يمانع مجلس الإدارة في فتح صفحة جديدة من العلاقة، بعد أن مد السيد تركي آل الشيخ مجددًا يده للسيد رئيس النادي وقام بزيارته في منزله بمباركة بعض المسؤولين للاطمئنان علي صحته، مبديًا رغبته في طي صفحة الماضي واستعادة العلاقة الطيبة، وترفع المجلس عن كل الصغائر تقديرًا للعلاقات الحميمة مع المملكة العربية السعودية من جانب، وكون آل الشيخ رجل دولة له تقديره من جانب آخر، لكن ما جرى مؤخرًا فاض معه الكيل وثبت أن هناك من لم يقدر الموقف المسؤول لمجلس إدارة الأهلي الذي تحمل ما هو فوق طاقته.. لذا وحرصًا على قيمة النادي ومكانته ومشاعر الملايين من أعضائه وجماهيره.. فقد اجتمع مجلس الإدارة اليوم وقرر بالإجماع ما يلي:

 1- إلغاء قرار مجلس الإدارة السابق ورفع اسم السيد تركي آل الشيخ من القائمة الفخرية لرؤساء شرف النادي.2- مخاطبة السيد وزير الشباب والرياضة بطلب الحصول على موافقته لإعادة كل ما قدمه آل الشيخ من هدايا عينية وتبرعات مالية دخلت خزينة النادي، بعدما أصبحت هذه التبرعات والهدايا بقيمتها المالية والعينية من ممتلكات النادي ولا يجوز التصرف فيها إلا بموافقة الجهة المختصة.

3- اطلع المجلس على الاعتذار الكتابي المقدم من السيد محمد سراج الدين، عضو مجلس الإدارة، عما سبق أن صدر منه من تجاوز ومخالفة قرار مجلس الإدارة بمنع السادة أعضاء المجلس والعاملين بالإدارة التنفيذية والأجهزة الفنية والإدارية من تناول أخبار النادي والملفات المتعلقة بشؤونه على مواقع التواصل الاجتماعي.. وبعد المناقشة ورفض خروج السيد محمد سراج الدين عن تقاليد النادي قرر المجلس قبول اعتذار سيادته منظورًا إليه من صدوره في نطاق أسرة النادي مع توجيه اللوم وإنذاره بعدم تكرار مثل هذا الأمر مستقبلاً.

4- اعتماد ما جاء في مذكرة لجنة التخطيط للكرة بإلغاء توصياتها السابقة بمنح العديد من الاستثناءات للاعب حسام عاشور، الذي أبلغ مدير جهاز الكرة كتابة باعتزاله وتوجيه الشكر إليه عن الفترات التي قضاها مع زملائه في خدمة النادي، والتمنيات له بكل التوفيق في خطوته المقبلة.

5- اعتماد توصية اللجنة القانونية باتخاذ الإجراءات التالية للحفاظ على حقوق الملكية الفكرية للنادي وردع كل من تسول له نفسه للتعدي عليها:أ‌- التقدم بشكوى إلى وزير الشباب والرياضة لإزالة أسباب المخالفة بالتعدى على حقوق النادى الأهلي، باعتبار أنه المسؤول عن التحقق من تطبيق الهيئات والجهات الإدارية المختصة للقوانين واللوائح والقرارات المنظمة لها وفق ما تنص عليه المادة (1) من القانون رقم 71 لسنة 2017 بإصدار قانون الرياضة.

'اهدى شوية'.. مرتضى منصور يوجه رسالة جديدة لمحمود الخطيب لاعبو أسوان يخضعون للمسحة الطبية الرابعة للكشف عن كورونا بالمركز الأولمبي - اليوم السابع المكسيك تسجل 4685 إصابة جديدة بكورونا و 485 وفاة.. صور - اليوم السابع

ب‌- التقدم ببلاغ رسمي إلى جهات التحقيق المختصة للتحقيق في التعدى على حق من الحقوق المحمية للنادى الأهلي والمنصوص عليها بقانون حماية الملكية الفكرية. اقرأ أكثر: اليوم السابع »

الناس دي مش بتعمل حاجة جدعنة... مكشوف اوي ومن زمان.. اللي عايز ينشهر ييجي ويظيط بجد تقدر لا مش عايزين حاجه بعدك عن مصر مكسوف متسهمشي ياعم مخك باه يابا غور يا عم انت قرفتنا متشكرين منك يامعفن بناقص يا عم الحاج .. اتكل علي الله بقي وروح العب في بلدك خليك في بلدك احنا مش عاوزين منك حاجة انت فتنة المال انت فتنه حسبنا الله ونعم الوكيل

يا عم خليك فى بلدك احسن بلدنا مش ناقصه فعلاً راجل شوال أرز😆😂 يا كبير متشكرين ايه رايك تعمل المدينه دي في السعوديه ومصر تلعب يوم الافتتاح وريحنا يااخي ابعد عننا وابعد عن مصر... احنا مش عاوزين نشوف وشك.... هو حيدفع حاقة من جيبوه صبااح الخير يا باشا ألعب بعيد بفلوسك انت فساد أينما وحيثما تحل اعمل في بلدك يا فاسد

مش عايزين منك حاجه ابعد عنا مرتضي منصور في ثوبه الجديد كنت ، كانوا ، كنا ،،، ويعيني هنا وإحنا إللي كنا بنحبهن ونعزهن،، تركي : طير إنت Turki_alalshikh خلي تمنياتك لنفسك المره دي فضحت الأهلي والجايه هاتفضح البلد..انا من رأي يانحله لاعاوز عسلك ولاعايزك تقرصيني.. كنت ، وكانوا ، وكنه،، يعيني كنه بنحبهن ونعزهن ،، تركي : طير إنت

اهلاوي انا والفخر ليا لأ ريحنا من خلقتك والنبى حل عنا وسيبنا فى حالنا بقه كفاية اللخبطة إللى عملتها لنا فى الاهلى والزمالك والاسيوطى متعمل يا شوال لمرتضي ده عليط ده ولا مهطول عشان تفضل تذلنا بيها كل يوم وبعدين اللعبه اللي انت بلعبها ديه موش هتخيل على الدوله موش هتحط اسافين بين الدوله والاهلي وريسنا حبيبنا السيسي. والدوله موش هينولوك اللي في بالك وصندوق تحيا مصر بتاع مصر والمصريين بس روح لمرتضي ده ممكن يقبل منك اي حاجه

ولما انت عايز تعمل مدينه رياضيه مروحتش للمسؤولين ليه وقلت لهم كله كلام فاضي انت عايز شووو اعلامي وتركي جه تركي راح عقده نقص وبتكملها بالفلوس روح ياعم ابعد عننا اضحك على حد تاني الاهلي انت عمرك ماهتدخلوا برجلك تاني فرصتك راحت خلاص مش عايزين من وشك حاجه امشي من بلدنا تركي آل الشيخ ده لعنه علي مصر اي القرف ده بقيت البلد فيها ناس زباله اوووي كل همهم الفلوس

ونحن لا نتمنى ان تمن علينا لا بالله عليك سيب مصر فحالها كفايه اهانه لشعبها وتزعل مع حد تقول عاوز مدينتى ويحصل مشاكل علشان مدينتى بتاعة طلعت مصطفى ههههههههههه مشكور والله يا طيب..ارض الحرمين محتاجلك اكتر وانت خيره ابنائها وعندك المال الوفير وولاد المملكه بيدعولك ..احنا الحمد لله ربنا كافينا ذكرني بالدكتور اسامة فوزي الذي يطلق عليه اسم : تركي آل الشيخ طال عمره ابن المرة التره للي ههههه

واحنا في غنا عن فلوس الطفل بلدك اولي بيك لا ياعم يا نحله لا تقرصيني ولا عايز عسل منك غوور ف داهيه ههههههه ساهم في دينك ومساعدة الفقراء مو في الهيصه قبح الله وجهك عشان يرجع يقول هاتو اللي دفعتو أو ابق رئيس الاتحاد😂 لا انت نافع في بلدك ولاه نافع في مصر الله يصرف عنا شرك غور ياعم فى داهيه مش عوزين من وشك حاجه غور

صدقني ربنا بحبك ان يرجع لك هذاالمال لأنك سوف تحاسب عليه أمام الله هتقول أيه صرفت المال علي مليونيرات اللهوواللعب وتركت المحتاجين مشكلته انه فاكرنا عبط زيه بيضحك علينا بالكلمتين دول علي اساس القيادات هتنتفض وتجيبه تصالحه وتديله بوسة ونادي هدية ياعم الشيخ خليك فى حالك بلدك اولآ واحنا لا محتاجين منك تبرع لتحيا مصر ولا َمدينتك الرياضيه يأخي انت معندكش دم وجبله

لا تصدقوه بايخربها عليكم غور بمدينتك 😂 تركى غور في الف داهيه مش عاوزين من امثالك الزباله حاجة مص غنيه برجالها الرجاله بجد المحترمين الشجعان الا عيونهم مليانه وشبعانه تركى انت ناقص بيتتمنظر بفلوس المدام لانك مش شبعان انت مختل العقل محدث النعمة مصر للشرفاء فقط مش للواطين مثلك مثل مرتضى البلطجى القذر ياعم ارحمنا بقا ،هو أي حك في مصر وخلاص افتح مطعم مندي عندكم في السعوديه ،انتو بتحبو الاكل والتفحيط بالعربيات

علشان ترجع تذلهم بفلوسك ياعيل اعمل المدينة لامك يافاشل يا كلب ضال يابن الوسخه طال عمره طال عمره تركى الشيخ كس امه الفتنة إللي حصلت كنت سيادتك طرف فيها بشكل مباشر ملعونة الفلوس اللي تخسر المصريين بعض يحنن افا الكوووورة المصرية ...... ارحل لا ابعد عن مصر ماله الزمالك والله انه هو يستحق اكتر من الاهلى شكرآ لك على كل ماقدمت لمصر وأسأل الله تعالى أن يجعله في ميزانك إن خيرآ فخير وإن كان غير ذلك فالله يتولاك لكن أنا كمصري لا أحب أن يدخل بلدي مستثمر ويترك ماجاء لأجله ويتفرغ لأشياء أخرى وماحدث من مجلس إدارة الأهلي مجرد درس صغير لتصحيح المسار والله الموفق

بس الاهلي نكد عليه و طرده 😂😂😂😂 في_داهية السعودية محتاجة لمدن رياضية ياريت تركز شوية في بلدك شكرا لك وكتر الله خيرك ما نبي منك شئ يا أخي غور بقي وأبعد عن مصر هو البعيد معندوش دم معلش اصل احنا مش وش نعمة 😂😂😂 شكرا خلى مساهمتك لبلدك فى ٦٠ داهيه انتى ومشراعيك معلش اكيد بفضل الله اللي جايء احسن ابوس ايدك ابعد عننا

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: (إِنَّ مَثَلَ الَّذِي يَعُودُ فِي عَطِيَّتِهِ كَمَثَلِ الْكَلْبِ أَكَلَ حَتَّى إِذَا شَبِعَ قَاءَ ثُمَّ عَادَ فِي قَيْئِهِ فَأَكَلَهُ) واحنا كامصريين نرفض عند أي اختلاف يطلع يقول انا وانا وانا ينطبق عليه المثل لا ت.....ك المجنون ولا تخلي المجنون ي.... ك

ده طفل واعطوه فلوس يديهم لك ويرجع يعيط يا نحلة لا تقرصيني ولا عايزة عسل منك ههههههههههههههه شكرًا.. مش عاوزين حاجة منك .. يعملها للزمالك تركي آل شيخ انك لاتصلح لأنك بعقلية طفل ابعد عن مصر والمصريين اي اللي منع حضرتك ده عنده نقص وبيحاول يعوضه بس للاسف حمره ياعم ربنا يهديك وابعد عننا بقا وابعد بمشاريعك الخربانه وخليك بناديك ألميريا صح دا اسمه كفايه دا عليك وكفاية هيئة الترفيه ببلادك

اغسل اموالك بعيد عن مصروكفانا فتنة بين الاندية مش عايزين حاجه من حد بيرجع فى كلامه زى ........ انت بتعمل استثمار بتكسب منه صح مش بتصرف علينا ولا احنا مستنين منك حاجه دا انت يبنى ربنا مسلط عليك الدنيا لو بتصرف الفلوس دى فى اعمال خير بجد مش عشان صوره للاعلام كان افضل ليك او كان ليك شأن تانى بين الناس مش المأجورين حواليك

شكرا اتمنى في بلدك وكمان ابعد عن صندوق تحيامصر انت عارف معنى حاجتك هترجع لك يعني الدولة ممثلة في وزارة الشباب تركي_الشيخ عشان تفضح مصر كلها لالا لا شكرا اناشد السيد الرئيس عبدالفتاح السيسي الله يسعدك بلاش تاخد منه حاجه وتقديم الشكر ليه مش عاوزين منه حاجه لان مصر ككيان لاتقبل تبرعات من أشخاص..... خليك في حالك

ياريتك كنت فكرت تتعالح نفسيا بفلوسك افضل من محاولة شراء الذمم والضمائر والنفوس الضعيفه بلاش عشان مش هتعرف تشيل المدينه وتاخدها تاني 😆 ايه ياابنى مش انت لسه قايل يانحلة لاتقرصينى ولا عايز عسل منك 🤔 نادى الزمالك فى انتظارك يا معالى الوزير يلا يا كس امك انت ابن وسخه متشكرين وبمبدأك يانحله لا تقرصيني ولا عاوز عسلك وماتحطش مرتجع الأهلاويه من هداياك في صندوق تحيا مصر وارحمنا وحل عننا شوفلك بلد صغيره اتسلي فيها

العب بعيد يا شاطر انت ابن العمدة الاهطل اضحكوكة المصاطب فى البلد. روح أعملها فى دوله غير مصر مصر التى كانت تتشرف بإرسال كسوة الكعبة مش مستنية من عيل زيك تبرعات هو بيحب بتشتم ولا آيه يا عم كفايه بقى ع كدة بيقوم مسئولين مصر عالأهلي بطرق ثعبانية 😅😅👏 تعالى يامعالى المستشار ساهم فى إنشاء وتطوير المدينه الرياضية شرق بورسعيد او أعاده بناء إستاد المصرى والله نعلمك شارع باسمك

حفيدتي الجميله فجر. في عيد ميلادها الثالث. كل عام وانت اجمل بنوته في الدنيا كلها. وعقبال 100 سنه في عز بابا دكتور مصطفى عادل توفيق و ماما مهندسه نورهان. لا مينفعش شخصية زيك تعمل حاجة لأنك مريض وعندك مصر والاهلى اكبر من كده 👍👍😂😂😂يستاهل ماجاه من طلع من داره قل مقداره مصر ام الدنيا حق_عمرو_بدوي_لازم_يرجع اعدام_القاتل_احمد_تلاجه $

حق_عمرو_بدوي_لازم_يرجع اعدام_القاتل_احمد_تلاجه . ساهم بوطن ياتركي ال الشيخ مصر ماهي بحاجتك ما سبقت و قلتها يا نحلة . اخس على القرف ...معايره الناس بهدايا أسوأ شىء ممكن تشوفو فى دولاب سيئ الاخلاق ساهم عندك بالسعودية بيساهم ويعاير بلاها مساهمه اللي يعمل خير مايشورش يا شيخ مدينه رياضيه بدون الاهلي لم تتم وبغيرك هتتم شكرا وكفايه كده خلي الدولتين اخوات افضل من المشاحنات

وبعد شويه يعاير مصر والمصريين ده ناقص وتافه ومحدث نعمه بلاقرف 🤮 معلش مفيش نصيب ساهم فى المدينه الرياضيه فى قطر لأن مصر اكبر منك مصر الشقيقة اكبر منك 💪🏻💪🏻💪🏻بسنوات ضوئية عد الى جحرك و العب مع الضباع .. شكرا مصر لسيت في حاجه من احد يطلع بعد كده بعيار عيب التبرع لاي جهه مش مجال للمعايرة ذي ما حصل مع الاهلي والزمالك

كفايه كده والنبي أمش وانس مصر خليها تعمر معلش الشبح الاهلي صرف الحلم هههههه مانت قلت يا نحلة لا تقرصيني ولا أنا عاوز منك مدينة رياضية بااااااس لاتساهم ولا بتاع الف شكر ياعم غور بقى وسيبنا فى حالنا بطل فتنه ووقيعه بقى العمليه مش ناقصه بص يا شيخ فى بلد شقيق جنبنا على طول ساعتين طيران بس من القاهرة إسمها السعودية حقق فيها كل أحلامك.

الحمد لله الراجل متأخرش وساهم في فتنة بين الجماهير تركي آل شيخ . مسؤول بعقل طفل ليست هذه العقلية تصلح لان تدير محل كنافة وليس نادي بحجم دولة كالاهلي سريعين الغضب والحمقى لا يصلحوا للإدارات كثرت المال بأيديهم تُفسد وتفرق الأشقاء وتجعلهم متناحرين السعي وراء الشهره دون حساب العواقب يؤدي إلى سقوط سريع شراء الانفس يكن بالحب لا المال

روح اديهمله ع الاقل مش هاتقدر تعايره بيهم😂 القلم وجعك أوي وعلم على قفاك وشعب مصر لا يتمني منك حاجه شكرآ روح لأمك قرار صائب ويحترم من مجلس اداره الأهلي، بشطبك من الرئاسه الشرفيه وللعلم التبرعات والهبات والهدايا لاترد من مؤسسات الدوله ومجلس ادارتها لانها لاتخص شخص بعينه، ومصر ام الدنيا ليس في احتياج تبرعات لا مدينه رياضيه ولا صندوق تحيا،وعدم الاصطياد في الماء العكرحفظ آلله مصر وشعبها والشرفاء

ياعم كفاية كده خليك فى بلدك ولاعايز حد تعايره وخلاص كفايه عليك الترفيه احنا مش عايزين نشوف الاشكال اللى زى دى تانى فى مصر 😏😏 انت راجل بتاع ترفيه سيبك بقي من مصر ورياضتها وملكش دعوه بالصندوق لان لو اتكلمت عن مليم دخل الصندوق محدش هيسمي عليك متلعبش مع الجيش المصيبة ان بلده اللي هي بلدي انا مافيها مدن رياضية تضاهي مكانتها العالمية في الرياضة

يا سيدي اعمل مشروعك في بلدك وحقق أمنياتك هناك واهتم في الرياضة عندكم كلنا عارفين انو السعودية في الرياضه وضعها مش تمام نتمنى لك كل الخير خارج بلدنا 🙏 احنا مش عاوزين نشوف خلقته اصلاً وبعدين لما تتقمص زى العيال تهدها وتقول تاعتى تاعتى 😂😂😂👏 روح كسر تلفزيونات وما لك دعوه بحد .. يعلن ابوكم اولاد جزمه خليك فى حالك وكفاية فتنه

يا أخي غور في ستين داهية تاخدك ياعم انت لازقه انت مالك ومال مصر روح اعملها عندكوا ملناش فيه يغور بفلوسه شغل نسوان عندنا في العاصمة الجديدة بلدك احوج لهذه المدينه الرياضية أكثر من الدول الاخرى مثل المثل الشعبي سمننا في دقيقنا تحياتي يا ربتك يا تركى تبعد عن مصر نهائيا وتسيبنا فى حالنا انت زى العيل الصغير يدى الحاجه ويرجع فى كلامه وكله كوم والوقيعه بين ابناء تلشعب تلمصرى غور بفلوسك وربنا يكفينا سرك خليك فى افساد شباب السعوديه من افعالك بلاد العرب ورسول الله اتقى تلله يا رجل

حلوه عشان تضمن ان وزير الشباب ميقولش ان ده تبرع من غير شرط او قيد و دخل جوه ميزانيه النادى الاهلى اللى هى ملك اعضائها وميقدرش يسحب منها الا بموافقتهم نصيحه لتركى الشيخ اختفى و تلاشى و خد فلوسك معاك لان المصريين عاده مابتستحملش الرزاله ورد فعلهم تقيل عليك 🙂 متشكرين اعملها في السعودية طال عمرك طال عمرك الاهلي جزمتة على دماغك يا شوال

روح اتبرع بيهم لميزانية بلدك ال عندها عجز تاريخي ف الموازنه بلا فشخرة كدابه غور بفلوسك فى الف ستين داهية و بلاش تصيع انت عامل زى النصاب اللى بيبيع الوهم للناس ابو اللى جاب جنابك يا طال عمره قصدك القضاء على الرياضه في مصر هجايص لا شكلك رياضى ولا تصلح بأن تكون مسئول رياضة ولا نتشرف بيك في مصر روح شوفلك خيمة

وبعد كده تعايرهم مع أول خلاف لا ياسيدي شكرا هل هي امواله الشخصية؟ تغور من وشك يا شوال الله معك ما بدنا منك شئ خلك فى بلادك يا طويل العمر شكرا ... ارحل بغبائك يامعتوة وفلوسك الحمدالله الأهلي يقدر ومساعدة الدولة اخي انت شخص اعوذب بالله منك كميه نفاق وكميه خبث بشع تعطي صندوق تحيا مصر وبعدين تقول انا سويت وعملت لما تختلف مع حدا شخص مريض

عارف مشكلتك الكبري ايه يا ابو الاتراك ... حبك للشو و انك عملت و خليت و السكه دي متمشيش مع نادي كبير زي الاهلي انت ممكن تكون بتحب الاهلي لكن للاسف بتحبه غلط مع السلامه يا ابو الاتراك 🤗🤗 غور بالرز المسوس بتاعك وايه اللى منعه ... بلاش تماحيك ... مع السلامة ... ماسمعمش منك كلمة عن النادى الاهلى تانى. خد فلوسك وروح اضرب بيهم بومب بعيد عننا انت اخرك مدينة ملاهي

ياعم كتر خير انت الاهلي وفضحة الف مره لو مصر كنت بلغت العالم كله شكرا جدا لخدماتك وانت مال امك غور علي بلدك ي شوال عقليتك وتسرعك ومشيك ورا ضاضا ابو 60 بلاغ ومشيك ورا العيال العاصي وعاشور هو السبب. كلنا كنا نتمنى مشروع كبير يليق بكبير إفريقيا والعرب. نتمنى أن الله يصلح الاحوال ويعمل ما فيه الخير للجميع يا اخي ساهم في السعوديه بلدك اولى ....خليك في حالك وسبنا في حالنا كفاية علينا مرتضى منصور مش ناقصين مجانين😂😂😂😂

وبعدين تيجي تزل مصر بيها لايا عم با نحله لا تقرصيني ولا عاوزين منك عسل كذب ونفاق 'يا نحلة لا تقرصيني ولا عاوز عسلك' عاوزين مدينة ترفيهية ..مالك انت بالرياضة والله الراجل ده مريض نفسي عنده نقص ياعم اسكت شوية كتفمك بقا اخرس خلاص مش عايزين خليك في حالك تركي بيلعب على عقل رئيس دولة بهذا الكلام، وسينصره رئيس الدولة عشان الاستثمار، فرئيس دولة عنده مشاريع كتيرة لاحتكار حتى الهواء اللي بيتنفسه الناس

اذا مصر ارادت ان تعمل مدينة رياضية لا تحتاج مشاركة اشخاص ولازم تفكر علي قدر حجمك واذا نادي ولا شخص اعطي لك فرصة تظهر معاهم ده مش معناه ان مصر كدولة تسمح لشخص اعرف حجمك واتكلم علي قدرك وافضلك تكون في مصر ضيف لأنك تجهل التعامل مع المصريين يا اخي انقلع عنا وارحمنا خربت الرياضه في مصر واثرت الفتنه بين الاندية روح بخيرك وشرك الله يهديك علي حالك محد دخل الفساد بالسعوديه الا انت

فى 60 داهيه راجل ما عندك دم 😔 انسان محترم والمصريين بيحبوك لكن الاخونجية بيكرهونا كلنا وليس انت فقط .. متشكرين اوي...خليهالك 🤝 مشروع ايه يا راجل ده انت هتزل العالم العربي مش مصر فقطلو ساهمت بحاجه . الله الغني عن العلاج اللي يجس منك مش مساهمه. ده انت غلبت العيال الصغيره اللي كانت بتشتري كوره عشان تزل اللي يلعب معاهم واحنا صغيرين. فين اخلاق العرب. اللي كان ينفقون ولا يعلم شمالهم ما تنفق يمينهم.

ساهم في بلدك تنفعك وتنفع ولدك لا شكرا مصر بلدك والاهلي نادي تسطتيع ان تساهم بما تريد مع وزارة الشباب والرياضة واسمك مش محتاج حد يلمعة انتكبير والمصريين عارفينك كويس هشوفلك كلبه حاضر انت المادةالخام للبركة🤣بسم الله ماشاءالله اول مابدأت تهتم بالرياضةوالكورة المصريةتحديداًواحنا الحمدلله مابقاش عندناكورةوالجمهور كره بعضه اكتر مالاول وخليت اللاعيبة بقت زبالة حتى نجمنا ايام كاس العالم من كتر بركاتك حسدته😐وحاجة قمة البركةاللهم لاحسد😂فكفايةلحد كده وخليك في حالك😂

ياعم روح متشكرين جدا جدا... مع الف سلامة طيب ما تعملها للزمالك...مقاولين... ترسانة 😀 ولا يا اهلي يا مافيش ده اعتراف ان الاهلي هو مصر يعني ولا ايه 😆🤔 يا حسرتاه على أمة عاشة زمن الرويبضة بلدك اولا بفلوس احنا الله الغني عنها مش عوزين نشوف خلقتك تاني انت خليك في بلدك وافتح بارات وخمارات احسن ده الغرض من انهم استأجروك وخلوك وزير يا زير اخرك فالصحرا مع الغنم صحيح

دا واحد مش عنده دين ولا خلق يا عم مش عايزين منك لا مشروع مدينه رياضيه ولا غيره اطلع انت بس من مصر وهي هتبقي حلوه انت رجل زلال عايز تعمل مشاريع وبعدين تعايرنا بفلوسك لسه فاكر تعمل مدينة رياضية في مصر وكنت فين من زمان بتقول كده عشان تقلب الدولة ع النادي الأهلي ياعم الشيخ ترك متشكرين الأهلي كبير عليك أوي ومصر كبيرة عليك أوي أوى أوى مليون أوى ياشيخ

مصر قادرة على بناء عدة مدن رياضية، دون الحاجة الى مساعدة من احد. حمرا 🛇🚫⛔ لا ياسيدي متشكرين روح اعمل مدينة ملاهي في حته تانيه وكفايه فتنه بيعرف يلعبها صح بس احنا الاهلي انت واللى مشغلك محمد بن سلمان تريدون احتلال واضعاف اى دوله عربية فى اى مجال ياعم غور في داهية محتاجين مساهمه ف مشروع تطوير المستشفايات اعملها في الحمام.. وساهم برحتك

امشي يا مطرود ما لكش دعوه بينا وروح استثمر في بلدك شكرا مش عيزين نشوفك في مصر انت خربت الرياضه المصريه سيب مصر في حالها يا اخي شكرا مش عايزين

الأهلى يرفع اسم تركى آل الشيخ من القائمة الفخرية لروساء شرف النادى - قناة صدى البلدالتفاصيل الكاملة للقرارات الـ«5» التي اتخذها مجلس الإدارة بالإجماع في جلسة اليوم اتخذ مجلس إدارة النادي، برئاسة الكابتن محمود الخطيب ، «5» قرارات بالإجماع في جلسته اليوم، لوضع النقاط فوق الحروف، وحسم الجدل حول العديد من الأمور، وسردها المجلس في بيان رسمي جاء نصه كالتالي: إقرأ أيضاً المشدد 15 عاما لـ 7 متهمين وبراءة 2 في […] 👌 تمام ما يستحق هذا الشرف الاهلي فوق الجميع

تركي آل الشيخ يدعم حفيد محمود الخطيب: جاهز لتقديم أي شيء لتجاوز المحنةتركي_آل_الشيخ يدعم حفيد محمود الخطيب : جاهز لتقديم أي شيء لتجاوز المحنة احمى_نفسك_احمى_بلدك كورونا COVID2019 فيروس_كورونا شكرااا تركى ال الشيخ اخ كريم

الأهلي يطلب موافقة وزارة الرياضة لإعادة تبرعات وهدايا آل الشيخ - قناة صدى البلداتخذ مجلس إدارة النادي الأهلي، برئاسة الكابتن محمود الخطيب ، «5» قرارات بالإجماع في جلسته اليوم، لوضع النقاط فوق الحروف، وحسم الجدل حول العديد من الأمور، وسردها المجلس في بيان رسمي جاء نصه كالتالي: بــيــان إقرأ أيضاً الأهلي يرد على تركى آل الشيخ ب 5 قرارات .. التزمنا أعلى درجات ضبط النفس تقابلنا اتهاماته بالصمت يونيو […]

تركي آل الشيخ عن النادي الأهلي:أخيرا قبلوا الاستقالةأبدى تركي آل الشيخ، مستشار هيئة الترفيه السعودية، ترحيبه بقرار النادي الأهلي، بقبول استقالته من منصب الرئيس الشرفي للنادي، وذلك في البيان الذي أصدره المجلس اليوم. وكان النادي الأهلي، قد أصدر بيانًا، ... لا بس هما مقبلوش الاستقاله دول لغو القرار وقالو للي قالك ياقواد ولا يهمك 😂😂 لا حول ولا قوة الا بالله وبتقول انك أهلاوي وبتعشق النادي أُمال لو عدو الأهلي كنت عملت فينا ايه ده محدش تطاول عالنادي زيك انت والسفيه حنفي الله يسامحك ويعفو عنك

أول تعليق من تركي آل الشيخ بعد رفع الأهلي اسمه من قائمة رؤساء الشرفعاجل| أول تعليق من تركي_آل_الشيخ بعد رفع الأهلي اسمه من قائمة رؤساء الشرف زهقتونا من الفيلم الهابط دا

وزارة الرياضة: ننتظر خطاب الأهلي لرد التبرعات التي تسلمها من 'آل الشيخ'وزارة الرياضة: ننتظر خطاب الأهلي لرد التبرعات التي تسلمها من 'آل الشيخ' احمى_نفسك_احمى_بلدك هل من حق المتبرع استرداد تبرعه على وزاره الشباب والرياضه الرد قانونيا نعم من حقه ان يردها إذا تمرد الطرف الآخر هههههههههههههههخهخههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههه خههههههههههههههههه

رئيس الزمالك: بإمكانى شراء ميسى الآن - اليوم السابع رفضت 25 مليون دولار مقابل عدم ترشحي لرئاسة الزمالك | | المصري بلس الرياضي لطفى لبيب: أعانى من جلطة في المخ معطلالى الجنب الشمال ولن أعتزل التمثيل - اليوم السابع 'فيها حبس'.. تعرف على عقوبة السب والقذف على السوشيال ميديا - اليوم السابع بيتى هيتخرب وجوازتى هتبوظ.. القصة الكاملة لطلب متحرش من رانيا يوسف قبول اعتذاره - اليوم السابع مرتضى: تلقيت عرضًا بقيمة 25 مليون دولار من رجل مخابرات قطري للرحيل عن الزمالك عمرو السولية يعلن التقدم ببلاغ رسمي ضد المتنمرين على ابنته ليلى - اليوم السابع الجامعة العربية تهدى درع العمل التنموى العربى هذا العام للرئيس السيسى - اليوم السابع أم غريق بلطيم تنهار وتنادى جثمانه التائه بالبحر :'تعالى يا نور يا قلب أمك' (فيديو) - اليوم السابع ادعولي ربنا يشفيني.. لطفي لبيب: اعتبروني اعتزلت التمثيل.. فيديو الصحة: ليس هناك مواطن فى بورسعيد لا يتمتع بالتأمين الصحى الشامل - اليوم السابع